Határtalanul! program

hatartalan-logo-5

2015/16 tanév

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a HATÁRTALANUL! program keretében, nyílt pályázatot hirdetett a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővülésének elősegítésére.

Iskolánk pályázatát, melynek címe „Mi egy vérből valók vagyunk!”, nyertes pályázatnak minősítették.

Pályázatunk célországa Románia, június első hetében, 31 hetedikes tanulóval ismerkedünk Erdély gyönyörű vidékeivel. Pályázatunk megvalósításához 1.109.000 Ft-ot kaptunk. A nemzeti összetartozás jegyében Erdély olyan nevezetességeit látogatjuk meg, amelyek erősítik tanulóink magyarságtudatát és rávilágítanak az összetartozás fontosságára. Szállásunk Sepsibükszádon, Berhida testvértelepülésén lesz. Sepsibükszád és iskolája örömmel vette megkeresésünket. Az ott élők segítségével kívánjuk megismerni a hagyományos magyar és székely népszokásokat, helyi mesterségeket. Tanulmányi kirándulásunk célja megismertetni gyermekeinkkel az ezer éves Magyarország természeti szépségeit, hazánk egykori nagyságát, mint földrajzi, mint erkölcsi értelemben. Sajnos, az anyaországban sok családban háttérbe szorul a nemzeti identitás hangsúlyozása, ezért választottunk olyan helyszíneket, ahol ez az érzés magától értetődően jelen van. Ebben a tekintetben fontos szerepe van pl. a Hargitának vagy Csíksomlyónak. Nem véletlenül időzítjük a „szent” hegyre tervezett kirándulást épp a trianoni tragédia évfordulójának napjára. Azt reméljük, a Székelyföldön töltött idő alatt tanulóink megértik, bárhol is éljen, aki magyar, bármilyen politikai határok is választanak el minket egymástól, a magyarság örök összetartó erő kell, hogy legyen!

Kálmán Andrásné, Turcsányi Istvánné és Tasi Sándorné pályázati koordinátorok

elvalaszto

Kedves Szülők, berhidai lakosok!

Tanulmányi kirándulásunk alkalmával meglátogatjuk sepsibükszádi testvértelepülésünkön található, Böjte Csaba alapítványának Szent Piroska napközi otthonát. Ebben az otthonban két csoportban gondoskodnak szegény sorsú, I–VIII. osztályos gyermekekről. Szeretnénk meglepni az ott élő gyerekeket könyvekkel, játékokkal, ajándékokkal. Kérjük Önöket, amennyiben lehetőségük van rá, támogassák őket!

A felajánlásokat a Berhidai II. Rákóczi Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola titkárságára várjuk, illetve leadható a pályázati koordinátoroknak személyesen.

Felajánlásukat előre is köszönjük!

Szent Piroska Otthon Sepsibükszád

elvalaszto

„Mi egy vérből valók vagyunk”

Iskolánk hetedik osztályos tanulói 2016 júniusának első hetében a Határtalanul program keretén belül Erdélyben jártak. Pályázatunk névválasztása és a kirándulás időpontja sem volt véletlen. Nem egyszerűen sétálgatni, kirándulni vagy épp hegyeket mászni akartunk a diákokkal, hanem megmutatni nekik azt a csodálatos földet, amelybe Wass Albert szerint a gyökereink nyúlnak le egészen mélyen.

Erdélyországban igyekeztünk olyan helyeket is felkeresni a természeti kincsek mellett, melyeknek fontos szerepe van a magyarság összetartozásának erősítésében.

Megcsodáltuk a Szent Anna – tavat, beszippantottuk a Torjai- büdösbarlang kénes levegőjét, sétáltunk az Olt partján vagy éppen átballagtunk a Békás-szoros eget ostromló sziklái között. S közben legendákkal, hősökkel, a székelyek életével ismerkedtünk.

Június 4-én pedig felmásztunk a Madarasi-Hargitára, hogy a magyarok szent hegyén koszorúzással, közös énekkel emlékezzünk meg a Nemzeti Összetartozás Napjáról és a kopjafák tövében idézzük fel, mi is történt ugyanezen a napon 96 évvel ezelőtt Trianonban.

Ám ami igazán feledhetetlenné tette ezt a néhány napot, az az, hogy vendéglátóink csodálatos emberek. Hálával tartozunk a vendéglátásért, a sok-sok munkáért, a segítségért. Köszönet a sepsibükszádi iskola igazgatónőjének és minden kollégájának, óvónőknek, kísérőknek, a Szent Piroska otthon dolgozóinak. És nem utolsósorban annak a sok-sok gyermeknek, akik szívesen fogadták diákjainkat és közös élményekkel lettünk mindnyájan gazdagabbak.

Azt hiszem, bebizonyítottuk, hogy noha egy igazságtalanul meghúzott határ és néhány száz kilométer is elválaszt minket, de mi akkor is, így is tudjuk, tudnunk kell: „Történjen bármi, míg élünk, s meghalunk, mi egy vérből valók vagyunk.”

Kálmán Andrásné

Videók itt és itt.

elv-C3-A1laszt-C3-B33

2014/15 tanév

Iskolánk sikeresen pályázott az EMET (Emberi Erőforrás Támogatáskezelő) által kiírt Határtalanul! Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek című pályázatán.
2015. május 31- június 6. között a 7. osztály 31 tanulója utazik Erdélybe, ahol megismerkedhetnek a szomszédos ország magyarlakta vidékeivel, szokásaival, szépségével. Találkozhatnak ott élő magyar nyelvet beszélő fiatalokkal, lehetőség lesz közös élmények szerzésére.
Programjaink között szerepel a parajdi Sóbánya látogatása, kirándulás a Medve-tóhoz , Csíkszereda megismerése…stb.
A pályázat keretében iskolánk 1057500 Ft támogatást nyert, melyet utazásra, illetve szállásra fordíthatunk.
A pályázatról bővebb információt: www.emet.gov.hu oldalon érhetnek el, illetve folyamatosan frissülő információkat teszünk közzé a honlapunk ezen menüpontjában.
Pályázati koordinátorok: Zeller Andrea és Peidl Szabina
elvalaszto
Az Erdélyben töltött hét összefoglalója itt megtekinthető: