Első sulitúránk 2019. szeptember 14. Cuha-szurdok

Az idei tanévben havonta túrát szervezünk érdeklődő, természetkedvelő, túrázni szerető diákjainknak.

Az idei első túránk a Cuha patak völgyébe vezetett, 20 felsős tanuló izgatottan gyülekezett a veszprémi vasútállomáson. Már a vonatozás is élmény volt, hisz három alagúton és két völgyhídon áthaladó legszebb magyarországi vasútvonalon utaztunk. Porva-Csesznek vasútállomáson leszálltunk és kezdetét vette a gyaloglás a piros turistajelzést követve.
A Bakony egyik legszebb völgye, a Cuha patak szurdoka, a meredek sziklafalak között kanyargó patak többször keresztezte utunkat, amelyen a kilencszeri kalandos átkelés adta a túra nehézségét, köveken, faágakon egyensúlyozva. Szerencsénkre nem volt magas a vízállás, így tulajdonképpen szárazon megúsztuk.
Utunk során elhaladunk néhány a sziklafalban megbújó kis barlang, több pihenőhely mellett, és átbújtunk a gyönyörű vonalvezetésű vasút viaduktja alatt.
Vinyére beérve egy pihenőhelyen, a Kőpince-forrás mellett tüzet raktunk Klári néni vezényletével és ki-ki elővette a “sütnivalóját”. Aki nem sütögetett az felfedezte a közelben lévő Kőpince-forrást és a köves patakmedret.
Miután mindenki jóllakott elgyalogoltunk a vinyei vasúti megállóhoz, ahol még a vonat indulásig jutott idő játszóterezésre, egy jégkrémre, vagy aki még tudott lángost is evett.
Ezután Zircig vonatoztunk, ahol buszra váltottunk és megérkeztünk Veszprémbe.

A következő túra tervezett időpontja október 5. (időjárásfüggő).
Ezzel a túrával iskolánk benevezett a MASPORT által koordinált Világ Gyalogló (hó) Napja hazai rendezvénysorozatának versenyébe is.

Képek a galériában.

(Nagy Ildikó, Witmanné Vogel Klára)